دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس
سرخط خبرها

مراسم اختتامیه رویداد رسانه‌ای «رج» برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۶۱۴۴۶
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
مراسم اختتامیه رویداد رسانه‌ای «رج» برگزار شد + فیلم
مراسم اختتامیه رویداد رسانه‌ای «رج» به عنوان نخستین رویداد همرسانی و شتابدهی به رسانه‌های محلی و اجتماعی مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم اختتامیه نخستین رویداد رسانه‌ای «رج» عصرامروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی شهری و استانی در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد آغار شد.

رویدادی که در اسفندماه گذشته که و به عنوان نخستین رویداد همرسانی و شتابدهی به رسانه‌های محلی و اجتماعی مشهد به همت موسسه فرهنگی شهرآرا و با همراهی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی آغاز شد و طی آن، جمعی از علاقمندان به فعالیت در زمینه رسانه‌های محلی، ضمن فراگیری نکاتی درباره نحوه فعالیت‌های رسانه ای، با همراهی جمعی از فعالان رسانه‌ای که در مدت زمان برگزاری رویداد در کنار آن‌ها قرار گرفتند، تلاش کردند تا با شناسایی مشکلات اجتماعی محلی، یاذستفاده از تکنیک‌های رسانه ای، ضمن پیگیری آن مشکل، در برطرف کردن آن نیز نقش فعال داشته باشند.

رسانه‌های محلی «نقطه زن» هستند

حجت الاسلام «حسن منصوریان» رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از شکل گیری فکر و ایده «رج» و اجرای آن گفت: ما در شهرداری، چون ذاتا یک دستگاه اجتماعی هستیم و در مرحله نخست مکلف به اجرای برنامه‌های اجتماعی هستیم، باید با شرکت کنندگان در این رویداد مرتبط باشیم تا جامعه بهره آن را ببرد.

وی افزود: ما به ۲ دلیل به شرکت کنندگان در این رویداد نیاز دایم. نخست این که شما به عنوان رسانه‌های محلی «نقطه زن» هستید و از این رو ما به اندازه هر محله، رسانه داریم. دوم این که ما به شما به خاطر سازمان رقیب شما، یعنی افراد سودجو و غیر حرفه‌ای که اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند، نیازمندیم. ما به خاطر کم کردن نفوذ رقیب شما که پایبند هیچ اصول اخلاقی و حرفه‌ای نیست، حتما به شما احتیاج داریم.

حجت الاسلام منصوریان خاطرنشان کرد: از شما می‌خواهیم با در نظر گرفتن اصول حرفه‌ای و اخلاقی، چشم بینا و نقطه زن باشید. پاکی و طهارت قلم خود را از سیاه نمایی، دروغ پردازی یا هر چیزی در راستای جذب مشتری، حفظ کنید. با صداقت و پاکی و درستی و بدون هیچ ملاحظه و ترس از افراد و با دوری از تطمیع و ترس از تهدید، فعالیت خود را ادامه دهید.

اعلام حمایت موسسه فرهنگی شهرآرا از رسانه های محلی رویداد «رج»

«سید میثم موسوی مهر» مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهرآرا نیز در سخنانی با همه آن چیزی که در این جلسه درباره رسانه های محلی گفته شد، محصول تلاش افرادی بوده که در این رویداد حضور داشته اند و از مدیریت شهری می خواهیم برای حفظ این سرمایه های عظیم شهر تلاش کند.
وی با اشاره به گزارشی از برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: مدیریت شهری نیز از رسانه های محلی به عنوان قاعده هرم رسانه ای حمایت کرده تا این افراد به مطالبه کران عرصه مدیریت شهری تبدیل شوند.
موسوی مهر افزود: آنچه از این پس اتفاق خواهد افتاد، کنشگری خود اعضای رسانه های محلی است. این مسیر را محکم و استوار ادامه دهید.
وی در ادامه گفت: ما در مجموعه شهرآرا برنامه ریزی می کنیم که ضمن توجه به حاضران در اولین رویداد «رج»، کمک کنیم تعداد این افراد افزایش پیدا کند و در کنار آن، از آنها پشتیبانی کنیم. ضمن آن که به دنبال یک تشکیل یک صندوق اعتباری هستیم که بخشی از ماموریت های خود در حوزه شهری را با کمک همین اعضای رسانه های محلی انجام دهیم.
در بخش دیگری از این برنامه «مسعود نبی دوست» فعال و کنش‌گر رسانه ای با بیان این که مهمترین روایت ها، روایت انسانها است، به بیان برخی از تجربه های خود در زمینه روایت های انسان ها در شهر پرداخت. در پایان این مراسم و پس از قرائت بیانیه هیات داوران، منتخبان در نخستین رویداد رسانه ای رج مورد تقدیر قرار گرفتند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->